Різниця між рефлекторною та лінзованою оптикою фар

Основне завдання фар головного світла - яскраво висвітлювати дорогу, не сліпити при цьому водіїв зустрічного транспорту. На ці характеристики багато в чому впливає конструкція самих фар, що багато автомобілістів не беруть до уваги при виборі автомобільних ламп. Будь-яка лампа, якою б дорогою і яскравою вона не була, вимагає відповідної конструкції фар, тому для вибору важливо розуміти різницю між рефлекторною і лінзованою оптикою фар. І цим оглядом ми постараємося внести ясність в дане питання.

Рефлекторні фари

Рефлекторна автомобільна оптика працює за принципом розподілу світла, що випромінюється лампою в горизонтальній площині. За розсіювання світлового променя відповідає відбивач (рефлектор) - своєрідна чаша, що має увігнуту дзеркальну поверхню, яка відображає світло, що випромінюється лампою на дорогу. У сучасних автомобілях використовуються відбивачі з гранованою внутрішньою поверхнею. При цьому кожна грань рефлектора відповідає за освітленість певної ділянки дороги, а сама лампа розміщена в фокусі відбивача.

Раніше більшість рефлекторів були виконані з листової сталі, а сьогодні велика їх частина виготовляється з різних полімерів, що дозволяє з високою точністю відтворювати різні форми відбивачів, багатоступінчасті і багатокамерні системи. Металеві рефлектори також використовуються сьогодні в тих фарах, які схильні до високих теплових навантажень.

Є два типи рефлекторних фар:

• Односекційні - з однією двухнитевою галогенною лампою (типу Н4).

• Двосекційні - мають два відбивача для двох ламп (ближнього і дальнього світла). Рідше в двосекційному відбивачі одна секція відповідає за ближнє і дальнє світло, а друга - за протитуманне.

 Лінзована оптика

Лінзовані модулі також оснащені відбивачем у формі еліпса і лінзою. Щоб забезпечити правильний кут світла при освітленні дороги, в фарах є спеціальний захисний екран-шторка. Лампа знаходиться в першому фокусі, а її промені відбиваються еліптичних відбивачах. Обмежені шторкою промені збираються в другій фокусній точці, після чого потрапляють на розсіюючу лінзу, яка фокусує і збільшує яскравість випромінюваного лампою світлового променя.

Що краще: рефлекторні або прожекторні фари

Оскільки рефлектори простіше виготовити, такі фари мають більш доступну ціну. Також вони менші за розміром. Проекційні фари глибші, тому займають більше місця.

Однак лінзовані модулі мають багато переваг:

• Вони значно яскравіші.

• Краще фокусують світло, тому рівномірно висвітлюють дорожнє полотно (без засвітів і темних плям).

• Наявність шторки забезпечує чіткий світлотіньовий кордон.

• Незважаючи на те, що велика частина світла переноситься вдалину і потрапляє на дорогу, вони ширше висвітлюють дорожнє полотно, тому водієві добре видно узбіччя.

• Завдяки хорошому фокусуванні світлового променя, яскраві лінзовані фари виключають осліплення водіїв зустрічного транспорту.

До мінусів линзованої оптики можна віднести більш високу вартість, яка в повній мірі виправдана, оскільки прожекторні фари мають гарну світловіддачу. Вони забезпечують водієві кращий огляд дорожньої ситуації, підвищуючи тим самим безпеку на дорозі.